Köztudott, hogy a mozgás legyen bármilyen jellegű, jótékony hatást gyakorol a szervezetünkre.  Ha sétálunk vagy biciklizünk a szabad levegőn, vagy úszunk, nem csupán testileg, de lelkileg is jobb állapotba kerülünk, kiegyensúlyozottabbá válunk. Azok, akik a rendszeres sportolást választják hosszú távon is megtapasztalhatják a mozgás előnyeit fizikai és mentális szinten egyaránt.

A mozgás pozitív hatásai

Ha hajlandóak vagyunk a mozgást választani, annak azonnal érzékelhető pozitív hatásai vannak. Edzés közben endorfinok, más néven boldogság hormonok szabadulnak fel, amelyeknek hatására jobb lesz a hangulatunk és jobban fogjuk magunkat érezni. A mozgás hatására jobban tudunk koncentrálni, így például egy munkába indulás előtti edzéssel a munkahelyi teljesítményünk is javulhat.

A sport olyan hormonokat szabadít fel a testben, amelyek segítenek a stresszoldásban is. Csökken a szorongás, jobb lesz a kedvünk és kiegyensúlyozottabbak leszünk az élet minden területén. A sportolás a depresszióra hajlamos egyének számára különösen ajánlott.

Testileg lelkileg erősebbé válunk

A rendszeres mozgás egyre erősebbé tesz minket fizikálisan és lelkileg is, aminek hatására az önbizalom szintünk is magasabb lesz. Ahogyan egy hosszabb távot bírunk futni vagy nagyobb súlyt leszünk képesek felemelni, a rendszeres sporttal nemcsak a fizikai teljesítményünk növekszik, hanem az önbizalmunk is, ami az élet minden területén segít legyőzni az akadályokat.
Az izmaink mennyiségének növekedésével, csökken a zsírpárnácskáink száma, ami előnyösebb külsőhöz juttat, ami miatt vonzóbbá válunk külsőleg is.

A reflexeink is javulhatnak

Tudományos tények támasztják alá, hogy a sportoló emberek reakcióideje sokkal rövidebb a sportolást mellőzőkéhez képest, mert a mozgás fejleszti ezt a képességünket is. Ez előnyös lehet, ha el kell kapni egy leeső tárgyat vagy váratlan közlekedési helyzetben kell gyorsan reagálni, tehát még az autóvezetésben is jobbá válhatunk, ha a mozgást beépítjük a mindennapjainkba.

Idősebb korban is megfigyelhető, hogy a sportolást már fiatalon is végző és később is folytató emberek nem csak fizikailag maradnak fittebbek, de a szellemi teljesítményük is magasabb szintű, mint a mozgást elhanyagoló hasonló korú társaiké. A sport önmagában nem gyógyír a demenciára vagy az Alzheimer kórra, de segíthet kitolni a kialakulásának az idejét. Aki a rendszeres mozgást választja az nem csupán a testét edzi, de az agya számára is biztosítja a jobb vérellátást és késlelteti a leépülését. 45 év felett elindulhatnak az agy zsugorodó folyamatai, amit jelentősen késleltethetünk a rendszeres testmozgással.

Az alvásunk is pihentetőbbé válik

Napjainkban sokan küzdenek alvászavarokkal akkor sem tudnak jól aludni, amikor nagyon fáradtak. Ha sportolunk nem csupán agyban fáradunk el, hanem a fizikai testünk is kellemesen elfárad és jobban fog menni az alvás is.
A fentiek éppen elegendő okot adnak a mozgásra, amely általánosságban javítja az életminőségünket és általa jobban érezhetjük magunkat a bőrünkben. Szerencsés már kisgyermek korban megismertetni a gyermekkel a mozgás örömét, hogy az életük részévé válhasson. A sportolást azonban sohasem késő elkezdeni és ezt nem lehet eleget ismételni.

Sporttal megőrizhetjük az izomerőnket

Az izomerő megőrzése az idő előrehaladtával egyre fontosabbá válik, ennek hiánya a mindennapi tevékenységeinkben is akadályozhat. A mozgás jótékony hatással van a vérkeringére és lassítja a sejtjeink öregedési folyamatait. Ha sportolást az életünk a mindennapjaink szerves részévé tesszük akkor boldogabbak és aktívabbak lehetünk idősebb korunkban is.

Mindenki megtalálhatja a hozzá leginkább illő sportot, amit örömmel végez és akkor már az egészégségmegőrzés nem valami kötelező rossz lesz, hanem egy újabb örömforrás az életünkben. Erre számos alkalmat találhatunk szervezett formákban, ahol a hasonló érdeklődési körű emberek között akár új barátokat is szerezhetünk.